pühapäev, 2. oktoober 2016

02.10 Emajõgi, Lodjakoda

  Plaanisin juba peale Räpinas käiku et järgmine püük tuleb Emajõel  ja eesmärgiks seekord latikas. Kuna eelmisel aastal sain u. samal ajal üsna kena latikasaagi Luunjast, siis algne plaan oli ka sel korral Luunjasse, kuid päev ennem püüki liitus latika plaaniga ka Mikk, siis tundus Luunja suhtes asi üsna kahtlane. Õnneks mainis õhtul Kostja et nad said eile Lodjakojast ulmelise latikasaagi, nii et püügikoht oli paigas (Jess, ees ootas järjekorde püügiretk valge inimese moodi liivasel kaldal päevitades. mitte mudamülkas sumades!)
  Muus osas oli aga eelinfo üsna puudulik. Elusat võtsin kaasa hulgaliselt ussi (lootes et latikas ikka veel ussi peale maias) ja vaid 100 grammi tõuku, ning peibutussöödaks pigem tagasihoidlikum latika mix.



  Kui ma hommikul kell 6 Lodjakotta jõudsin, oli Mikk juba mitu tundi püüdnud. Ta lootis selle peale et öösiti pidavat latikas paremini võtma, tol ööl aga kala arvas teisiti ja kogu öö tundide peale sai ta vaid mõne latika, kuigi öösel võtnud kalad olid tunduvalt suuremad kui need mis me hommikul saime. Igatahes oli tal juba korralik söödabaas all ja see aeg kui ma oma varustust ülesse sättisin sai Mikk oma püügikoha tööle.

  Minu püügiaeg 07:30-12:30  Põhimõtteliselt esimesed 2 tundi ei jäänud mul muud üle kui vaadata Miku latikapüüki, sest kala lihtsalt istus tal platsil. Minu platsile eksisid vaid mõned üksikud kalad. Igatahes sai mul selgeks see et hetkel ei tee Emajões ussiga pm. mitte midagi, latikas tahab ainult tõuku.
Mul aga polnud tõuku niipalju kui peibutusööda sisse vaja oleks olnud.
  Pool kümme otsustas Mikk selle pikale läinud püügi lõpetada ja kogu üle jäänud tõugud andis ta mulle..
Ma veel hõikasin talle naljaga pooleks: " Hahaa, nüüd hakkab minu tähelend!".
  Kuna peale Miku lahkumist oli mul piisavalt tõuku, siis uhasin toda korralikult sööda sisse ja söötsin koha uuesti sisse. Ei läinud kaua aega kui juba uued latikad üksteise järel sumba läksid. Võtt kestis 11:30-ni ja viimane tund oli jälle üsna vaikne. Sel puhul ei aidanud aga enam ka elusa alla uhamine. Kas kala tegi pausi või ajas mõni röövkala parve minema, seda kahjuks ei tea.

 Kokkuvõteks: igati korda läinud püügipäev. Lodjakoja kohta väga kena saak. Mikul kokku 18 kg kala ja valdavalt suurem kala. Minul seevastu 19 kg kala, kuid enamus kala oli 500-700 grammised latikad, mõni üksik oli üle kilo. Latikasaak oli kena, kuid sellegipooles oli kala siiski üsna passiivne, aktiivset üksteise järgi võttu ei esinenud ja enamus kalad võtsid ka moka otsast. Esines võttusid kus kala tegi vaid ühe tõksu ja jäi siis kohapeale istuma, paar minutit hiljem kontroll haakimist tehes avastasime et kala on otsas. Mitu kala pääses ka kehva võtu tõttu minema. 







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar